Dit zal zo herkenbaar zijn; B2B bedrijven willen wel, maar nu even niet. Druk, druk, druk.

werken aan je online zichtbaarheid

“We zijn met hele uitdagende projecten bezig”, vertelde een manager van een technisch bedrijf. De technische branche en ook de zakelijke dienstverlening, mogen in hun handjes klappen. In tegenstelling tot andere branches, hebben zij geen last van de corona-situatie. “Vertel!”, riep ik enthousiast. Ja, dat wilde hij wel, maar nu niet. Later. Het is echt te druk. “Ik kan geen minuutje tijd vinden om je input te geven. Laat staan de buitenwereld te vertellen waar wij mee bezig zijn.” Jammer. Ja, dat vond mijn gesprekspartner ook. “Wij willen wel, maar nu even niet, later, het is te druk.”

Te druk.

Herkenbaar? Jij hebt het te druk. Geen tijd voor je website. Jij weet dat deze eigenlijk ook achterhaald is. Als jij rondneust op internet, zie je websites die veel aantrekkelijker, toegankelijker en up-to-date zijn. Websites die de bezoeker direct op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen in de specifieke branche. Fijn, heel fijn. 

Zelf heb je hier geen tijd voor. LinkedIn, nieuwsbrief? Pff… Jij doet dit later wel als het minder druk is. Je zit ook niet te wachten op extra werk, het gaat toch goed? 

In sommige branches is er nooit tijd je online te profileren. Doe jezelf een plezier en maak er tijd vrij voor; vraag hulp!

Kennen potentiële klanten jou?

Jullie zijn specialisten, bedrijven die andere bedrijven helpen in hun groei en ontwikkeling. Rennen heel hard voor alle klanten. Vaak heel bescheiden. Dat siert jullie. Geen borstklopperij over jullie enorme kennis en ervaring. Waarom zouden jullie ook? Jullie klanten weten wat jullie kunnen. Ja, jouw klanten wel. Maar hoe zit het met de potentiële nieuwe klanten? Klanten die jij o zo graag zou willen toevoegen aan je klantenbestand? Als zij jou googelen, wat vinden zij dan? (Te) bescheiden zijn is niet slim.

Waar staat wat jij mogelijk maakt?

Jij bent aanbevolen door een bestaande klant. Vervolgens checkt hij je website en verwacht jouw waardepropositie te lezen. Datgene wat jij mogelijk maakt of oplost. De potentiële klant wilt lezen, zien, zelf ‘voelen’ dat die aanbeveling voor jou ook klopt. Erop kunnen vertrouwen dat ze de goede beslissing nemen om met jou in gesprek te gaan. Wie zijn jullie? Hij wilt weten met wie hij eventueel zaken gaat doen.

3 krachtige redenen om vandaag hulp te vragen en aan de slag te gaan.

1. Informeer klanten pro-actief en ze gaan niet naar de concurrent.

Gebruik je website en social media om klanten tijdig op de hoogte te brengen van actuele ontwikkelingen of veranderende wet- en regelgeving. Of halen ze die informatie bij de concurrent? Het kan echt anders. Vraag een beetje hulp. 

2. Laat zien wat jij te bieden hebt en trek nieuwe medewerkers aan.

Nieuwe medewerkers checken jouw online status. Niet alleen je website, ook je social media kanalen. Wie spreekt hun het meeste aan? Ben jij echt die kennisdeskundige waarvoor zij willen werken? Daarin zijn zij geïnteresseerd! Laat medewerkers vertellen over hun passie en geef hun online een podium.

3. Werken voor ideale klanten, brengt meer werkplezier. 

Medewerkers binnenboord houden. Heb je jouw medewerkers wel eens gevraagd of zij ook met plezier voor alle bestaande klanten werken? Ervaren zij voldoende afwisseling en uitdaging in het werk? Maken jouw klanten voldoende gebruik van datgene wat jij allemaal te bieden hebt? Als je te druk bent, laat je kansen liggen. Ga samen om de tafel zitten. Laat online zien voor welke klanten je kiest. Kies en je wordt gekozen!

Wij horen graag jullie verhalen!

 

lilian@wijzijnkit.nl.  Ik ben heel snel met het lezen van mail 😉

Meer inspiratie